9 Aralık 2010 Perşembe

HANGİLERİ DEĞERLİ DEFİNE İŞARETLERİDİİR?

Definecilikte işaretler ve anlamları :2



Evet Defineci Arkadaşlar Bilgi buldukça sizinle burada paylaşmaya devam edeceğim.


paylaştığım bilgiler azda olsa işinize yarayacaktır.



KARTAL - ŞAHİN - ATMACA






Doğan ya da şahin yırtıcıdır, görme kabiliyeti gelişmiştir. Avını yakalar ve ayakları arasına alır öyle yer. Büyük ihtimalle eşkıya ya da savaş gömüleridir. Gömüsü genelde kapalı mekanlar içinde olur. Baktığı istikamet önemlidir. Şahin ya da doğan avını nasıl yiyorsa bizim de o şekilde gömüyü aramamız gerekir. Yani ayakların altına bakacağız. Sonuç alamazsak baktığı yönde araştırma yapacağız. Kesin define işaretidir. Bu arada tuzakları göz ardı etmemek gerekir.






1- Kartalın kafası üzerinde istavroz varsa Bizans gömüsüne işaret eder. Kral mezarı olabilir.


2- Kartalın kanadı açıksa ölen kişinin anısına yapılan gömüdür. Mezar hediyesi vardır. Mezar güçlü birine ait ise kişisel eşyalarına ulaşılabilir. Ama bununla birlikte çevresindeki mezar boş da olabilir.


3- Kanatları kapalı ise tünemiş şekilde ise gömüsü kapalı bir mağara içindedir.


4- Kartal sembolünün olduğu yerde gömü kaya içinde aranmalıdır.


5- Kartalın ayaklarının altındaki kaya önemlidir.


6- Çevredeki kayalar itina ile araştırılmalı değişik yapıdaki kayalarda araştırma yapılmalı.


7- Kartalın baktığı istikamette veya kuyruğunun gösterdiği istikamette araştırma yapılmalıdır.


8- Başının üzerinde olan haç işareti yemin veya teyit anlamındadır.


9- Oyma kartal çok anlamlı değildir.


10- İkinci bir işaret olarak yılan da mevcut olabilir.


----------------------------------






KAZMA

Kazma ilk anlamıyla kazmak anlamındadır. Hedefe kazarak ulaşılır. Mağara ve dehlizlerde devam eden tüneli anlatır. Balta şekli ise tehlikeli tuzağı işaret eder.


-----------------------------

KARE VE DİKDÖRTGEN OYMA



Birinci Görüş :


Oymalar genellikle oda işaretidir. Boş odaya rastlanılırsa da mutlaka dolu olanı yanındadır. Boş odanın duvarlarını iyi kontrol etmek ve giriş boşluk sesi aramak gerekir. İkinci dolu oda girişi boş olan odanın duvarlarındadır. Yanında ikinci yön ve derinlik veren işaret varsa bu işaretleri dikkate almalı, yoksa meyline doğru araştırma yapılmalıdır. Yani bu oymanın içini su ile doldurduğumuzda nereye akar? Suyun aktığı yerde kayanın altına doğru çalışılmalıdır.


İkinci Görüş :


Kare ve Dikdötrgen her ikisi de kesin define işaretidir. Çevresi uzman biri tarafından iyice aranmalıdır. Planlı ve tuzaklı ve zor bir gömüdür.


Üçüncü Görüş :


İki adet oda anlamına gelir. Güney batı yönünde araştırma yoğunlaştırılmalıdır. Odalar oymaya eşit mesafede olmayabilir.


Dördüncü Görüş :


Yakınlarda tepe, tümsek, çorak toprak veya çukur aranmalı ve bu bölgede araştırma yapılmalıdır. Zengin insanların mezarlarına da denk gelebilmektedir.


Beşinci Görüş :


Oyma kareler genelde çevreye hakim yerlerde olur. O civarın kaya mezarlığı bölgesi olduğuna işaret eder. İşaretin karşısında sıra kayalık olması gerekir. Define orada aranmalıdır. Mezarlardan biri açılırsa diğerleri kolayca bulunur.


Altıncı Görüş :


Kare-Dikdörtgen oyma ile yuvarlak oymalar bir arada ise "Yuvarlak sayısı kadar mezar kare veya dikdörtgen ile işaret edilen oda içerisindedir." tarzında bir görüşte yaygındır. Bu arada kare veya dikdörtgen oyma duvarda ve karşıda büyük kayada (karşıda) ayrıca sıralı ise Lidya mezarlığına işaret olarak bilinir.


Yedinci Görüş :


- Zemine paralel kayada küçük oymalar tek başlarına ise tek mezar anlamı verir. Eğer bir ok işareti de varsa bu mezarın yönünü verir.


- Yanında X veya + işareti varsa kesin mezardır.


Büyük oymalar 1-3-5-7 gibi tek sayılardadır. Mezar işareti olarak yorumlanır. Kuyu anlamındadır.


- Hem büyük hem küçük oyuklar bir arada ise aile mezarlığı veya genel mezarlıktır.


- Zemine dik oymalarda küçük oyuklar mağara işaretidir. 1-2 metre yakınlarda mağara olabilir.


- Kare oyma mahzen işaretidir. Boşluk tespit eden cihazdan faydalanılır.


- Zemine dik kare oyma kral mezarına işarettir.


--------------------------
KÖPEK


Köpek : Yunan figürlerinden birisidir. Genellikle mezarlarda ve stellerde bulunmazlar. Köpeğin işlenişi mermer üzerinde ve duvarda pek nadirdir. Daha ziyade yerde yatan sabit kayalarda oyma ya da kabartmadır. Oyma işlenişi daha sık rastlanan olup, Yunan kültüründen Bizans kültürüne doğru sarkan bir simgedir.


Gözleriyle ya da bu belirlenemiyorsa kafasıyla baktığı istikamet mezarın olduğu yöndür. Çoğunlukla 3 ila 7 adım arasıdır. Eğer köpek tamamen dört ayağı açık sere serpe yatıyorsa burası mezardır. İçinde armağan olup olmadığı bilinemez. Zira bu motif sadece dini inanıştan kaynaklanan bir uygulamadır. Çevrede sevilip sayılan yaşlı insanlar için ölümlerinin ardından işlenir.


--------------------------------


KOLTUK TAŞI


Birinci Yorum :


Bu görüşe göre Koltuk Taşı dört şekilde bulunur. Her dört şekilde kesin define işaretidir.






1- Kol konulacak sağ ve sollu olarak 2 yeri var: koltuk taşına oturulduğunda ve karşıya bakıldığında karşıda bir tümsek görmek gerekir. Define tümseğin içinde ana kaya içindedir.






2- Koltuğun sadece sol kol konulacak yeri varsa o zaman koltuğa oturulur. Sol kol kolçağa koyulur. Sağ tarafa bakılır. Birbirine yaslanmış kayalar olmalı. Bu kayaların altında giriş vardır.

3- Koltuğun sadece sağ kol konulacak yeri varsa o zaman koltuğa oturulur. Sağ kol koyulur ve sol tarafa bakılır. Birbirine yaslanmış kayalar olmalı. Bu kayaların altında giriş vardır.

4- Eğer kol konulacak yerleri yoksa koltuğun arkasındaki tepenin üstünde bir yığma tümsek bulmaya çalışılmalı. Define bu tümseğin içindedir.


İkinci Yorum :


Çok eskiye dayanmalarına karşın Frigya inanç sisteminin tanrıçası olan Kybele (kibele)'nin kayalıklarda ve dağlarda gezdiği inancı ile onun oturması için yapılmış yapılardır. Ancak aynı yapı define saklayıcıları tarafından da kullanılagelmiştir. Buna göre ;


1- Öncelikle koltuğun ön kısmı aşağıda bir dere gibi vahaya bakıyor olmalıdır.


2- Koltuğa oturunca ayaklar yere değecek biçimde bir yapı varsa para veya mal oracıkta aranmalıdır.


3- Her iki kolu yaslamak için kolçaklar mevcutsa para karşı istikamette ve bir kuyunun içindedir.


4- Tek kol yaslama yeri varsa define boş olan tarafta aranmalıdır.


5- Koltuk iki kişinin oturacağı kadar geniş ise, oturulan kısımda horasan ile kaplı bir alandadır.


6- Koltuğun alt kısmında kayadan aşağı bakılmalı, horasan ile kaplanmış biryer varsa bu mağara kapağıdır. İçinde heykelcik çıkma ihtimali vardır.


Üçüncü Yorum :


Üzerinde haç yada çarpı varsa koltuk taşının altı incelenmeli, içinde müjdesi yoksa yakınlarda tümülüs yada kaya içinde yönetici mezarı vardır. Oturduğunuzda baktığınız yönde 70 metre içinde araştırma yapınız.


------------------------------
KUŞ

Kadın ziynet eşyasını simgeler. Gömü güvercinin içinde deyip bu eseri tahrip etmeyiniz. Defineci arkadaşlar lütfen biraz bilinçli olmaya çalışalım hiç bir işaretin kırılmasına izin vermeyelim ve kırmayalım hiç bir işaretin içinde define olmaz sizi öyle yönlendirenler sizi aldatıyorlar. Uçan Gürecinin uçtuğu yönde hemen önünde araştırma yap, istavroz varsa gömü mağara içindedir, mağarayı bulmak için yakınlarında ikinci bir istavroz daha bulunmalıdır, ikinci istavrozun bulunduğu kaya mağaradadır.

Başka Bir Görüş :


Ördek ile beraber bir ok işareti varsa ve ördek ok ile aynı istikamette bakıyorsa o yönde, ördek ile ok birbirine bakıyorsa okun aksi yönünde araştırma yapılır. Ördek kafasını geriye doğru çevirmiş ise gerisinde araştırma yapılır. Dere kenarında farklı bir taş aranabilir. İki dere varsa bunların birleşim noktalarında suyun içinde veya dışında farklı özellikte bir taş veya sabit kaya aranabilir.

Başka Bir Görüş :


Güvercin, kuş, tavuk gibi işaretlerde hayvanın yumurtlama özelliğinden dolayı çevrede yumurta şekli aranmalı, üstü beyaz veya kırmızı olabilir. Yumurtanın içinin sarı olduğu da dikkate alınarak altın çağrışımı yapmalıdır.

Başka Bir Görüş :


Leylek benzeri bir kuş ise genelde Osmanlı döneminde zorunlu göçe tabi olanlarda denk gelinmiş bir işarettir. Gömüsü 5 mt. çevresindedir. Ancak nihai hedefe ulaşmak için "başka bir emaresi olmadığından" cihaz tespiti gerekir.

Başka Bir Görüş :

Tavuskuşu : Tavus kuşu kuyruğunu açtığında göz göz olan şekillerinin her biri arkeolojide mezarları temsil eder. Çürümemeyi ve ölümsüzlüğü sembolize eder.Sürekli hayatın imajını sergiler. Genel olarak Hristiyan sembolizmin bir uygulaması olarak bilinir. Tek başına bir mezar veya bir nekropol girişinde bulunabilir.

Tavus Kuşu ile ilgili olarak şu söylence de vardır. Hiç evlenmemiş bakire bir prensesin mezarıdır. Mücevherat ve çeyizi vardır. Mal mahzenin içindedir.

Ayrıca Yunan Mitolojisinde Hera'yı simgelediği de görülür. Heranın gözleri Tavus Kuşu kuyuğundaki gözlere benzetilmiştir. Zeus Mitolojisinde 25-30 yaşındaki gençlik durumunu simgeler.
---------------------------------------
MAĞARA


Birinci Görüş :


Mağara anlamına gelen define işareti veya sembolü :


Çevresinde mağara var. Yüzey araştırması yapılmalıdır. Eğer çevrede açık mağara varsa önceden açılmıştır uğraşmayın. Açık mağara yoksa araştırmaya devam edin.

Şekiller C ya da U şeklindedir. Bu işaretlerin yanında bir de yuvarlak varsa, o dolunay anlamına gelir. Bunun anlamı burada bir mağara var ve içi dolu demektir. Dört köşe bir oyuk, boş bir oda anlamına gelir. Ama onun yanında mutlaka dolu bir oda daha vardır ve onun bulunması gerekir

Mağaranın içine girildiğinde karanlıksa aydınlatılmalı ve tavan veya duvarlardan özenle kesilmiş taş olup olmadığı incelenmelidir. Kesme yolu ile taş çıkarılmışsa bu mağarada bir şeylerin olabileceğine işaret eder. Ancak bunun tuzak veya aldatmaca olup olmadığını iyi öğrenmek incelemek gerekir. Taş çıkarılmış mağaranın dolu olma olasılığı çok yüksektir. Ancak tehlike oranının da çok yüksek olduğu unutulmamalıdır. Acemice davranarak iz, işaret ve semboller yok edilmemelidir.

Yer altında ulaşılması güç olan mağaralara girildiğinde ilk dikkat edilmesi gereken mağaranın zehirli gazla dolu olup olmadığıdır. Mağara tavanında yarasa yuvaları varsa veya mağarada canlı hayvan yaşadığına dair izler varsa mağarada gaz olayı yoktur. Genelde zehirlenmeler çok yavaş gerçekleşir. Canlı hayvan yaşamamışsa mutlaka gaz maskesi ile girilmelidir. Genelde defineciler bu gazla yavaş yavaş zehirlendiği için hiçbir şey anlamadan ölürler. Gaz olasılığı yüksek mağaraları havalandırarak ve gaz maskesi ile girilmelidir.

Taş veya üzerine çizilmiş büyük yarım ‘O’ harfi şeklinde veya biraz daha oval çizgi çok yakın bölgede bir mağara olduğunu işaret eder. Ancak bu mağaranın figürlerin çizildiği dönemde hiçbir giriş ve çıkışın olmadığını ifade eder. Bu tür mağaralara ilk giriş mutlaka tuzaklıdır, gazlıdır ve çok tehlikelidir.


İkinci Görüş:


Mitolojide toprak ananın rahmi olarak bilinen mağaralar definecilikte önemli bir yer tutar. Banka, kasa, sandık, saklama yeri görevi gören mağaralar çok sık kullanılmıştır. bazı ölülerin mağaralara gömüldüklerini de biliyoruz. Bundan dolayı mağaralarda gördüğümüz her işareti veya sembolü define diye algılamak yanlış olur.


-Mağaranın üst kısmı 1-3 metre kadar kalın ise define tabanda değil tavanda saklanmış olabilir. Gömü sayısı birden fazla olabilir. İçten veya dıştan oyulduktan sonra saklantı yerleştirilip horasan ile sıvanmıştır. Genelde mağara girişinin sol yanında ve 10-30 cm. toprağın altında bir işaret olmalıdır.


-Mağaralar bazen darphane bazen de maden ocağı olarak kullanılmıştır. Bu durumda yakınlarda antik kent olabilir.


-İçinde oturan insanların daima gözetleme yapmaları için mağaranın tam karşısı da dikkate değerdir.

Üçüncü Görüş :


Mağara veya mahzen işareti mağaranın veya mahsenin hep batısında durur. Yani mağara işaret batıda mağara doğudadır.



MELEK


Melek kilise işareti veya mitolojik bir yapıdır. Define ifade emez. Burada meleklerin mitolojideki adlarını da vermek istersek :


Akatriel (Akatreil) : Melek bildirilerinin ve tanrısal gizemlerin göstericisidir.


Anafiel : Merkabah'ın taçlandırılmış yargı meleklerinin başıdır.


Azbuga (h) : 8 büyük saltanat meleklerinden biridir.


Barakiel (Barkiel, Barbiel) : Şubat ayının yöneticisi, Seraphim hiyerarşisinin düzenleyicisi ve 7 Archangel'dan biridir.


Camael (Kemuel) : Power hiyerarşisinin düzenleyicisi; ilahi adaletin kişileştirilmiş hali olarak Tanrı'nın huzurunda bulunan 7 kutsal sefiroth'dan biridir.


Chayyiel : Kutsal Cheribum'ların başıdır.


Gabriel : Bildiri, diriliş, merhamet ve intikam meleği; Cennet'in ilk katının baş prensi; Cennet'teki meleksi gardiyanların başıdır.


Galgaliel : Galgalim (Merkabah'ın savaş arabaları) düzeninin yöneticisi; güneş meleklerinin başıdır.


Haniel (Anael) : Enoch'u Cennet'e taşımakla ün kazanmış; Principalites ve Virtues'in düzenleyicisi; 7 Archangel'dan biri ve Thrones hiyerarşisinin yöneticisidir.


Jehoel (Jaoel) : İsmi bile koyulmamış şeylerin düşünürü, huzur prensidir.


Metatron : Cennetin baş yöneticisi, yetkili meleklerin prensi, insanlığın yaşamının devamlılığını sağlayan melektir.


Michael : Lord'ların başmeleği, sadakatin dağıtıcısı, İsrail'in varisi, tövbe meleğidir (vb.)


Phanuel (Raguel) : Ramiel ve Uriel ile tanımlanmış, huzur prensi ve ceza başmeleğidir.


Redueriel (Vretil) : Kayıt tutan melek, kutsal koronun lideri, daha küçük meleklerin yaratıcısıdır.


Raphael : Şifa, ilim ve bilgi meleği; huzur prenslerinden biri ve güneşin kral naibidir.


Raziel (Galizur) : Büyük gizemlerin başı; Bratik dünyasının başmeleğimsi yöneticilerinden biri; Adem'in yönlendiricisi ve ölümün habercisidir.


Rikbiel : Merkabah meleklerinin prensidir.


Sopheriel Mehayye ve Sopheriel Memeth : Ölüm ve hayat kitaplarının koruyucusu, Merkabah'ın 2 yüce melekleridir. (8 taneden 2'si)


Soqued Hozi : Tanrı tarafından kılıç olarak belirlenen ilahi dengelerin koruyucusu 8 yüce Merkabah meleklerinden biridir.


Sandalphon (orjinali Elijah) : Görkem ve gücün meleği; Metatron'un ikiz kardeşidir.


Suriel : Ölümün yardımsever meleği, ilham perilerinin eğitmeni, huzurun prensidir.


The Irin : İkiz Quaddisinlerle birlikte cennete özgü adalet mahkemelerini oluşturan ikiz meleklerdir.


The Quaddisin : İkiz Irinlerle birlikte cennete özgü adalet mahkemelerini oluşturan ikiz meleklerdir.


Tzadkiel : İlahi adaletin meleğidir.


Uriel : Kurtarıcı Archangel; güneşin kral naibi; Tartarusların başıdır.


Yefefiah (Dina) : Cabala'nın gizemlerindeki ilham perilerini eğiten Torah meleğidir.


Zagzagel : Bilgelik meleği; cennetin dördüncü katının baş koruyucusudur.


------------------------------
MUMYA İŞARETLERİ


Mumya işaretleri görüldüğünde çevre çok iyi araştırılmalıdır. Bilindiği üzere önemli insanların mezarları mumyalanır. Ancak bulduğunuz mezar boş da çıkabilir.
---------------------------


MERDİVEN


Birinci Görüş:


Defineye merdivenle inilerek veya çıkılarak bulunur anlamına gelir. Basamaklardan küçük olanının veya farklı olanının bulunduğu yönünde iyi bir araştırma yapmak gerekir.

İkinci Görüş :


Önemli bir işarettir. Şekil değiştirmenin de bir sembolüdür. İniş ve çıkış olmasından dolayı anlamlıdır. Merdiven define işareti olarak mevcut basamaklarıyla birlikte değerlendirilmelidir. Merdivendeki basamak sayıları mitolojik bazı inançları yansıtır. Uğurlu sayılan rakamlarla eşdeğerdir. (3-5-7-9-11-40-70) Genel olarak tapınaklarda tek sayı basamak vardır. Tapınağa sağ ayak ile başlayıp sağ ayak ile girmeyi sağlar.


Merdiven bir sembol olarak algılandıktan sonra eğer işareti yukarıyı gösteriyorsa tanrısallık ifade eder. Ölmüş bir kişiye ait mekanla ilgilidir. Yok eğer aşağıya ve yere doğru bir işaretleme varsa oradaki bilinmeyenleri ve ileri noktada bir olayın olduğunun habercisidir. Gizli ve önem arz eden birşeyler var demektir.


Yükselen merdiven yücelmeyi simgelediğinden en yüceye ulaşmayı hedefler. Yoldaki işaretler çok dikkatli incelenmelidir. Bu arada küçük işaretlere kanmamalı ve küçük hediyelere kanmamalıdır. Bunlar yanıltıcı olabilir.


Definenin ilk üç basamakta olduğu söylemide vardır. Eşik diye adlandırılan basamak dikkate alınmalıdır.


Merdivenlerin 1-3-5 inci basamaklarına yandan murç işareti bırakılması da önemli bir emaredir. Bu da bir aldatmaca olabilir. Ayrıca define merdivenin dışında bir yerde de olabilir.


Bu arada ev ve yerleşim yerlerinde metal kullanımından dolayı arama cihazları yanılabilmektedir.


Birde merdiven sembolü vardır ki 3 basamaktan oluşan bu sembol üç kişini mezarına işaret eder.


Üçüncü Görüş :


Ana kaya üzerinde olan merdiven genelde mezarlık ve kaya üstlerinde mabed olan yerlerde bulunur. Nadiren kral mezarlarını ulaşılmaz kılmak için yüksekteki mezara defin yapıldıktan sonra kırılarak aşağı inilmiş ve 5 yada yedi basamak bırakılmıştır. Üstü yada devamında mezar oyması aranmalıdır.

Dördüncü Görüş :


Kayaya oyulmuş merdiven işlek bir yolda değilse değerlidir. Basamak sayısı genelde tek sayılıdır. Merdiven çıkıldıktan sonra düzlük bir alan varsa burası adak yeri veya mezarlık alanı olabilir. Yok çıkıldığında ana kayaya ulaşılıyorsa burası mezar steli olabilir. Özellikle sol tarafı önemli birinin mezarı olabilir. Basamak sayısı 5 ten fazlaysa ilk basamağın altını kontrol etmekte fayda vardır.
-----------------------------
İBRİK

Birinci Yorum :


Genel defineci yaklaşımını sergilemek gerekirse ibrik su taşıma amacıyla kullanıldığından; kabın su ile dolu olması durumunda taşan suyun nereye döküleceğini tahmin etmek ve bu istikamette çalışma yapmak gerektiği söylenir.


İkinci Yorum :


Su veya gölet kenarlarındaki taşlara çizilmiş İbrik figürü, su kenarında ve genelde çizilen taş çevresinde para olduğunu ifade eder. Ama bu para çok büyük değildir.


Üçüncü Yorum :


Kesinlikle su veya göletin varlığını müjdeler.


-İbrik dik vaziyette ise yakınlarda su kuyusu vardır. İbriğin üzerindeki bezemeler çevre veya ulaşım için bir harita niteliğinge olabilir. Çok dikkatli incelemek gerekir.


-İbriğin ağzında bir kapak var ise bu kapalı bir su kuyusunu anlatır.


-Ağzı açık bir ibrik açık kuyu anlamındadır. İbriğin boyun kısmı çok iyi incelenmeli ve kuyudaki emanetin takriben hangi noktaya saklandığı tespit edilmeli.


-Şayet ibrik titiz olmayan bir çalışma ürünü ise, özentisiz ise veya karnı çok dışarı çıkık ise bu durumda tümülüs var demektir. Tümülüs olabilecek yapılar araştırılmalıdır.


-Bütün bu durumların hepsinde ibriğin "ibik" kısmı yön göstermede çok önemlidir. İbriğin her cm. ni 72 cm. olarak alıp çalışmanın bu şekilde yürütülmesi gerekir. Bu kesin olmayan bir ölçüdür.


-Eğer yazıldığı gibi tümülüs bulunursa ibik kısmı giriş konusunda önemli ipuçları içeriyor olabilir.

Tavuk işareti ve civcivler

Genel anlamda bu şekilde değerlendirmeleride vardır.Bu işaret çok ender bulunan bir işarettir.Kendi içinde dört kategoriye ayrılır.Bunlar: 1- 3 civciv 1 tavuk 2- 5 civciv 1 tavuk 3- 7 civciv 1 tavuk ( tavuğun sırtında bir civciv var ve en arkadaki civcive bakıyor. ) 4- 9 civciv 1 tavuk ( tavuğun sırtında bir civciv vardır. ) Bu kategorilerin içinde 7 civciv 1 tavuk işaretinin anlamı mevcuttur. O da şudur; öncelikle tavuğun sırtındaki civcivi kırın içinde bir tane çok değerli ve büyük altın para çıkar, daha sonra en arkaya bakan civcivin baktığı yöne doğru gidiniz o tarafta kapalı bir mağara bulmanız gerek ne varsa o mağaranın içindedir.(bazı kaynaklara görede bir tane olan altın anne civcivin yani tavuğun gırtlağındadır.) sizlere tavsiyem bir altın için işareti kırmayınız. Tavuk yalnız başına ya da yanında civcivleriyle birlikte en çok kullanılan define motiflerinden biridir.


Gerek yalnız başına tek tavuk ve gerekse beraberindeki yavruları mutlak definenin işaretidir.Bizans ve Ermeni kültürleri tarafından sıkça kullanılmıştır. Anlamları kavimlere göre değişmekle beraber, genel manadaki anlamları arayıcıyı büyük ölçüde yanıltmadan emanete ulaştıracaktır. Yeter ki daha önceden açılmış,içindekiler alınmamış olsun.Tavuk ve yanındaki civcivlerle ilgili figürlerin hangi anlamları taşıdıklarını şimdi maddeler halinde sıralayalım:Öncelikle şunun bilinmesinde fayda vardır: Genellikle tek rakamlı gruplar duvarda, çift rakamlı gruplar yerde, kayada olur. Örneğin bir tavuk ve yanında 5 yavrusu varsa bu çift gruptur, yerde olur. Ya da bir tavuk yanında 6 yavrusu varsa bu toplam 7 eder ve duvar kayadadır. Ancak bu işin istisnası şudur: 1 tavuk ve yanında 7 civcivin olduğu durumlar çoğu kez duvar kayalarda bulunduğu gibi, yere sabit yatay (yer) kayalarda da bulunabilmektedir. Tabii ki bu durumlarda definenin yeri ve şeklide farklı noktalarda aranması gerekmektedir.Şimdi bu genel bakıştan sonra, tavuk ve civciv konusunun detaylarına girmeye çalışalım:

* Yerde tek tavuk başı var ve başkada hiçbir motif yoksa;Bu kesinlikle yer altında mahzen var demektir. Ve genelde resim yerde ise resmin altıdır.Duvarda tek tavuk başı varsa ibik sayısı sayılır. Her ibik 72 cm ya da 120 cm olarak gagası değil de tam tersi istikamette sayılır. Bu iki ayrı ölçünün sebebi farklı medeniyetlerin bu ölçüleri kullanmasıdır. Örnek vermek gerekirse 3 ibikli bir tavuk resmi önce 72 cm ile ölçülür. Bu mesafede çukur veya tümsek ya da taş, tuğla,kapak aranır.Bu mesafe 2.16 m yapar.Şayet burada bir boşluk tespiti yapılamazsa bu kez 3x120 hesabıyla 3.60 m. mesafede bir işaret aranır.Bu tip boşlukları dedektör ve çubuklar rahatlıkla bulabildiği gibi,üzerinde zıplayarak da çoğu kez ses ve sarsıntıdan da boşluk tespiti yapılabilir.

* Duvar kayada tavuk bir bütün halde resmedilmiş ve şekillendirilmiş ise ;Resmin bulunduğu kaya,uzaktan bakıldığında tamamen bir tavuk heykelini andırır. Bunun için iyi bir gözlem yapmak gerekir. Başka yerde tavuk aranmaz. Kayanın kendisi zaten tavuktur. Bu taktirde tavuğun kaya biçiminde gagası tespit edilir ve baktığı istikamette altında define olabilecek taş aranır. Bu taşlar küçük ve büyük olabilir.

* Tek kabartma tavuk bazen,Boynunda çan taşıyan inek gibi müjde ile beslenmiş olabilir. Bazen de tek tavuk içinden harita çıkabilmektedir.* Tavuk ve çevresine serpiştirilmiş muhtelif sayıdaki civcivler;Kesinlikle aile mezarıdır.Civciv sayısınca orada mezar aramak gerekir.Yine tavuk resminin ya da tavuk şekli verilmiş büyük kayanın etrafında civciv sayısı kadar irili ufaklı taş kayalar vardır ve çevrede bu kayalar yatmaktadır.Emanetler parça halinde bu taşların altında bulunmaktadır.Bu tip defineler çok derinde olmaz ve kaya taşların tam altında bulundurulur.

* Tavuğun bulunduğu yerde yedi dizili civciv bazen yokmuş gibi görünebilir.Ancak bunlar ışık oyunuyla ya da güneşin yansıtacağı ışığın belirlenmiş saatine hesaplanarak yapılmıştır. Bu tip gizlemeler Anadolu’da çok yerde bulunmaktadır. Örneğin Niğde’de bulunan Sungur Bey Camiinin cümle kapısının iki yanında ve sütun başlığı motifiyle işlenen kapı lambasında saçları örgülü iki adet genç kız resmi vardır.Bu iki kabartmalı resim ancak sabah güneş doğması esnasında ve belli bir saat dilimi içinde görülür. Güneşin yön kaybetmesiyle birlikte bir siluet halinde daha sonra silikleşir.Bu tip durumlarda civcivlerin ortaya çıkması için tavuğun işlendiği kayaya güneşin dik vurduğu an tespit edilerek bir saat öncesi ve sonrasında kaya üzerinde gözlem yapılır.Yada mümkün oluyorsa tek tavuğun etrafı su ile ıslatılır.Bu işlem sonucunda ortaya civcivler ya da değişik bir başka işaret veya işaretler çıkabilir. Bu takdirde çıkan işaretin ölçüleri çok önemlidir.Arama buna göre yapılmalıdır.

* Tavuk peşinde sıra ile dizili civcivler varsa ;Burası kapalı mezar olabilir. Bu tip kapalı mezarlar bir tünel yada dehlizin girişi olarak düşünülebilir.Dehlizin devamında civciv sayısı kadar mezar yada dağıtılıp serpiştirilmiş emanet vardır.

* Tek civciv tavuğun sol kanadı altında ise; Motifli kayanın hemen altında mutlak mezar bulunmaktadır.Bu tür mezarlar boş değildir.


* Tek civciv tavuğun sağ kanadı altında ise;Kayanın motifli yüzüne bakılmaz.Diğer(arka)yüzünde yine kayanın dibinde yada altında bir mezar bulunmaktadır. Bunun müjdesi olmaz. Yalnızca mezara bakılacaktır.


* Civciv var; tavuk yoksa ;Tavuk aranmaz. Çünkü kayanın kendisi tavuktur. Serpiştirilmiş sabit gibi görünen ama sabit olmayan,bir iki kişinin zorlamasıyla kaldırılabilecek taşların altı doludur.Bunlara dikkat edilmesi gerekir.


* Yemlenen tavukta tavuğa yem veren insan;İnsan aslında motif olarak resmin hemen yakınında üstü sivri alt tarafı genişleyen kayadır.Dikkatli bir bakış; bu kayanın adeta bir tavuğa yem atmakta olduğunu görecektir.Burada çok iyi bir gözlem gerekir.Adamın yemlediği civciv sayısı kadar küçük yapılı,yerde yatan taşlar vardır.Bunlar civcive benzetilir.Para bu taşların altındadır.


* Mağara içindeki civcivli tavuk ayrı anlam taşır.Bu tür mağaranın girişi dışarıdadır.Tavuğun giriş kapısı günümüzdeki kümeslerde görüleceği üzere kümese insan girişi için yapılan büyük kapının altına yada yanyana yapılan küçücük bir kapıdır.Öyleyse mağara içinde de tavuk ve civciv bulunursa bu mantık akıldan çıkarılmayacaktır.Bu emanet mağaranın içindedir.Çünkü tavuğun folluğu kümes içinde ve köşededir.Buradaki para da böyledir. Ancak derinlik fazla olabilir. (2 m. civarıdır.)


* Mağara içindeki tavukla beraber bir veya birkaç civciv varsa ve bunlardan birisi kafasını arkaya çevirmişse ;Bu yüzde yüz ikinci bir mağara girişinin varlığına işarettir. Tavuğun yönüne bu durumda kesinlikle bakılmaz. Girişi bulmak için bir su kanalı oyması bulunabilir. Mağara duvarlarında çok dikkatli bir gözlem yapılmalı.En ufak bir detay bile gözden uzak tutulmamalıdır.Bu şekil girişler iki şekilde kapatılmıştır: birincisi horasan uygulamasıdır.Eğer böyleyse burada bir açıklama ile okuyucuya bir kolaylık gösterelim; Sabit ve yerli duvarlardan horasanlı duvarı ayırt etmek için bazen tokmak ve çekiç kullanırız. Kullanılacak çekiç asla demir olmamalı tahta çekiç (küçük balyoz) kullanılmalıdır.Çünkü horasanlı ve sabit kaya üzerine yapılacak vurgularda ikisinin çıkaracağı ses çok farklıdır.En ideal olanı tahtadan mamul bir çekiç ya da balyozun kullanılmasıdır.ikincisi de yumruk büyüklüğünde taşlar, bildiğimiz harç benzeri karışımla örülmüş ve üstü Horasanlaşmış,mağara duvarlarının tabii haline uydurulmuştur.Burada da yine işaretlerinden yola çıkılarak horasanlı girişin bulunması gerekir.Bu da genellikle bir su kanalı gibi 1-2 parmak genişliğinde oyulmuş şeridin başlangıç ya da bitiş noktasıdır.Bu, mağara içindeki arayış içindir. Dışarıdaki girişin bulunması içinde yine aynı yolla hareket edilir.İçine su döküldüğünde akacak gibi olan mağaranın dışındaki bir su yolu bu giriş kapısını bize verecektir.Bu oymalar bazen çatallı olabilir.En sağlıklı yol,böyle bir su yolu bulunursa bunu en yüksek noktasından çok yavaş bir biçimde yeteri kadar su dökülerek suyun takip ettiği yolun bulunmasıdır.Gözle takip yanıltabilir.Çünkü oyulan su yolu alt eteklere inerken bilinçli olarak çatallandırılmış ve aldatıcı görünüm kazandırılmıştır.Su ise buradaki gerçek yolu takip edecek ve girişi gösterecektir.

* Sırtında civciv taşıyan tavuk varsa; o Civcivde kafasının dönüklüğünün olup olmadığına bakılır.Yoksa 50 metreyi geçmeden ileri istikamette kafa yada bütün tavuk şekli verilmiş bir kaya aranacaktır.Başı geriye yada yana çevrilmişse o istikamette aynı şekilde bakılır.Tavuk ve civciv konusunda şu bilgileri de göz önünde tutunuz: Sırttaki tek civcivde müjde olabilir. Sırttaki tek civcivde harita olabilir. Sırttaki tek civcivli tavuğun çevresi ıslatılırsa kuru iken görülmeyen ek işaretler meydana çıkabilir.7 civcivli tavuğun ibiği varsa 2-2,5 metre civarında müjdesi olabilir. 7 civcivli tavuğun ana parası 7 adettir.Yada çevredeki 3-5 kişinin ancak devirebileceği kadar büyük çaptaki yerde yatan kayaların altına serpiştirilmiştir.Bu mantık kavimlere göre değişmektedir.Tavuk ve civciv sembolleri düz tarla kenarlarında kaya üzerindedir. Tavuğun üst gagası uzun,alt gaga kısa ise emanet tavuğun baktığı istikamette (50m den az) dır.Şayet alt gaga uzun,üst gaga kısa ise o taktirde yine 50 m.den az bir mesafede ve geri tarafındadır.


-----------------------------
Tavus kuşu, Güvercin


Kadın ziynet eşyasını simgeler. Gömü güvercinin içinde deyip bu eseri tahrip etmeyiniz. Defineci arkadaşlar lütfen biraz bilinçli olmaya çalışalım hiç bir işaretin kırılmasına izin vermeyelim ve kırmayalım hiç bir işaretin içinde define olmaz sizi öyle yönlendirenler sizi aldatıyorlar. Uçan Gürecinin uçtuğu yönde hemen önünde araştırma yap, istavroz varsa gömü mağara içindedir, mağarayı bulmak için yakınlarında ikinci bir istavroz daha bulunmalıdır, ikinci istavrozun bulunduğu kaya mağaradadır.


Ördek ile beraber bir ok işareti varsa ve ördek ok ile aynı istikamette bakıyorsa o yönde, ördek ile ok birbirine bakıyorsa okun aksi yönünde araştırma yapılır. Ördek kafasını geriye doğru çevirmiş ise gerisinde araştırma yapılır. Dere kenarında farklı bir taş aranabilir. İki dere varsa bunların birleşim noktalarında suyun içinde veya dışında farklı özellikte bir taş veya sabit kaya aranabilir.


Güvercin, kuş, tavuk gibi işaretlerde hayvanın yumurtlama özelliğinden dolayı çevrede yumurta şekli aranmalı, üstü beyaz veya kırmızı olabilir. Yumurtanın içinin sarı olduğu da dikkate alınarak altın çağrışımı yapmalıdır.


Leylek benzeri bir kuş ise genelde Osmanlı döneminde zorunlu göçe tabi olanlarda denk gelinmiş bir işarettir. Gömüsü 5 mt. çevresindedir. Ancak nihai hedefe ulaşmak için "başka bir emaresi olmadığından" cihaz tespiti gerekir.

Tavuskuşu : Tavus kuşu kuyruğunu açtığında göz göz olan şekillerinin her biri arkeolojide mezarları temsil eder. Çürümemeyi ve ölümsüzlüğü sembolize eder.Sürekli hayatın imajını sergiler. Genel olarak Hristiyan sembolizmin bir uygulaması olarak bilinir. Tek başına bir mezar veya bir nekropol girişinde bulunabilir.

Tavus Kuşu ile ilgili olarak şu söylence de vardır. Hiç evlenmemiş bakire bir prensesin mezarıdır. Mücevherat ve çeyizi vardır. Mal mahzenin içindedir.

Ayrıca Yunan Mitolojisinde Hera'yı simgelediği de görülür. Heranın gözleri Tavus Kuşu kuyuğundaki gözlere benzetilmiştir. Zeus Mitolojisinde 25-30 yaşındaki gençlik durumunu simgeler

GÜVERCİN:Para ile beraber kadın eşyasını simgeler.Uçan güvercin ölünün şahsi eşyalarıdır.bilezik,halhal,çeşitli takılar vardır.çift güvercin ortalarında istavroz var ise bu genellikle mağara yada işaret yada istavroz aranmalıdır.emanet oradadır.eğer aralarında istavroz yada çiçek benzeri bir figür yok ise yine karşı duvar veya yakın bir alanda nişan aranmalıdır.emanet kesinlikle güvercinin içinde olmaz sakın tahrip etmeyiniz.



Topal ayı:Eşkiya işareti olarak bilinmektedir. Aslında bu işaret net olarak çözülmemiştir. Aşağıda yazacaklarımız net yorumlar değildir.


1- Define mağaranın içindedir. Önce ayının topal olan ayağını bulunuz ayak yakınlarından mağara mahzen işareti arayınız. Tüm uzuvları varsa ayının bulunduğu kaya giriştir. Eksik uzuv varsa eksik uzuv aranmalıdır. Hedef kapalı mağaradır ve 50 mt. den uzak olamaz. Malzemesi içeride açıktadır. Uzuvlar eksikse ayının eksik uzvu aranmalıdır. Civarda 50 metrelik bir alanda mağara arayınız. Bulursanız zaten parayı da buldunuz demektir. Eğer ayı tam ise resmin olduğu kayada çalışmalısınız. Ayının baktığı yön de önemli. Mağarayı bulmanız yeterli olup hazinesi ise mağaranın duvarında kabartma olan taşların arasındadır. Topal ayının ayağını dereye yakın kayalık yerlerde arayın ayrıca karşı taraf ve hizalarına bakmanız tavsiye edilir.

2- Ayı pençesi orman muhafızı veya orman gözetleyici kavramlarıyla ilişkilendirilir. Bu motif cesurluğu, bilgeliği, gücü ve bereketi de simgeler. Bu pençe bulunduğunda çevrede topal bir ayı aramak gerektiği söylemi defineciler arasında sürekli konuluşagelen bir söylemdir.


3- Çok değerli ve çok aranılan bir işarettir. Size bakan bir kayada ve normal ayı büyüklüğünde tasarlanmış olmalıdır. İki hazinesi olduğu söylenir. Birincisi eksik sağ ayağın bulunduğu kayanın altında. İkincisi ise yakınlarda 7-8 basamaklı bir merdiven varsa üzerinde ok işareti olan basamağın altında.


4-topal ayının 50 metre önünde kesik ayağı vardır.ayağın altında hediyesi vardır.baktığı yönde 30 ila 150 metre mesafede derenin karşısında 3 basamak merdiven vardır.topal ayının mahzeni burdadır.


--------------------------------------
Definede V işareti:


1.V beş anlamındadır.V nin sivri ucu istikametinde 5 adım atılarak gelinen nokta araştırılır.

2.V işaretinin açık uclarının arası ölçülür.ölçülen her cm 1 adım olarak V nin sivri ucu istikameti araştırılır.


---------------------------------
Yengeç işareti: bir idogram olarak pek çok uygarlıkta farklı amaçlar için kullanılmıştır. Ancak bu çeşitlilikte tek ortak yön tehlike ve dikkat noktasıdır.


Aynı zamanda tılsım ve büyü kullanılan bir alanı da temsil eder. Eski kabalistlerin birçoğunda bu durum çok açıktır.


Büyü yapılmış bir alan içerisinde bir suyun bulunması akrep ve yengecin doğasıyla özdeştir. Bu itibarla işaret çözümlenirken akarsu, göl, bataklık veya havuzun araştırılması kaçınılmazdır.


Teklikenin çok yakın olduğu imajı da verilmiş olabilir. Yengeç sembolü ile gömü - define - saklantının değirmen arkları içinde olabileceği bilinmektedir. İşaret büyük ise ve üzerinde istavroz (aile putu) varsa bu durumda işaret bir kapak olabilir.


---------------------------------
Yılan işaret:Kabartma yılan mezar taşında değilse kesin hazinedir.ancak kabartmalarda kafa ölçümü yapılır.açık yılanın malı özel hesaplama ile bulunur.burada gördüğümüz yılan tırmanan yılan.bununda boy ölçüsü gereklidir.yürümekte olduğu istikamet emanet yönüdür.diğer yılanlar kayada veya toprakta olabilir.bu ise sadece kaya içinde yada mağaraya konulan gömülerdir.işaretlerde ve özellikle yılanlarda tam yer belirlemesi yapamayız.bunun sebebi ise kesinlikle bilgiyi saklamak şeklinde algılanmamalıdır.yılan işaretlerinin o kadar çok geniş bir ifade yelpazesi vardır ki ezbere yapılacak her tarif okuyucuyu kesinlikle yanıltır. tabikii şöle diyelim yılan korkunca kaçan ve sürünen bir hayvandır. ayrıca yılan yuvası daima deliklerdir.öyleyse şöyle size bir ipucu vereyim.yılanın ağzı açık gibi görünüyor. emanatini arkasında ara.birde iyi bak derim eğer kapalıysa ön istikametinde bir delik mutlaka bulunur.










1- Çöreklenmiş yılan: başı dışarıda ise iç sarımı baktığı yer önemlidir.ancak mıntıkanın ayrı bir yerindedir.çörek yılanın malı kaya kütlesi altında olur..










2- Çöreklenmiş başı içinde olan yılan: emaneti içinde yada yanındadır.kuyruk kısmı önem arzeder.mutlak bir yön verilmiştir.baş kısmından yön bulabiliriz.






3-Birbirine sarılı öpüşen yılan: bu iki yılanın arasında bir ıstavroz veyahut başka işaretler bakınız.en planlı gömülen paralardır.gerçekten zordur kesinlikle malı yanında değildir. çevresinde bir yerdedir.takiple hazinenin en son işareti çevrede araştırılır...














4-Direğe sarılı yılan: yukarıda yazdığım tüm yılan işaretleri uzmanlık isteyen bir alandır.buda son işaretini arayan bir nişandır.sarkan kuyruk yönü önemlidir.ölçülecek son noktayı tespit edilerek emanet orada aranacaktır.yani aranacak uzaklık 26-27 metere civarlarındadır


















Diğer yorum:






yılan figürünü bir çok medeniyetler kullanmış.asıl urartulara aittir.sonradan roma iskender bizans hatta son dönemde ermenilerde kullanmışlar.oyma yılan bizans ve ermeni dönemlerinde daha fazla yaygındır.fakat sonuç itibariyle b fark yoktur.yılan işareti olan yerde kuru yada akan dere gözlenir.yada patika yolları gösterir.yılanlar mezar bekçisi olarak figür edilmiştirler.yani biz br yılan gördüğümüzde tamam bunun malı bir küp bir teneke böyle bişey düşünmeyin.mezardır.artk mezardn ne çıkarsa bahtınıza.tabi mezardan hariç kayalara parada koyuyorlardı.tabi bunların bazı hesaplarıda var.zaten yılan figürlerine baktığınızda bir çoğunda yanında ikinci ufak bir işarette olur. yılanlar ağzı kapalıysa mezar toprakadır.ağız açık ise kaya mezarıdır ve çatal dil varsa o zaman kapalı yada zamnala açılmış bir mağarayı gösterir.hatta bazı yılanlar timülüsleri gösterir.






























Diğer yorum:






yılanın baktığı yönde bir dere yatağı var mı ? ikincisi dili dışardamı ? sonra üzerinde pulları var mı ? varsa pulu dolu olan var mı ? öncelikle yılanın boyunu tam olarak ölçün her cm ölçüyü 72-78 cm ile çarpın (ortalama) yani her cm bir adım, dili dışardaysa dere yatağı varsa dere yatağını takip edin dereye yılanın baktığı istikamette bir dere daha birleşecek birleşen noktada taş yığınları olacak orayı kazın ve asıl malı değil ama hediyesini bulacaksınız . Yani dili istikametinde, dildeki çatal iki derenin birleşmesini de ifade ediyor .Üzerinde pul varmı varsa diyelim yılanın boyunu enine olarak 5 pul kesiyor pullardan biri dolu yılanın baktığı istikamette tümülüs ve yahut kayalarda magara veya oda var sadece 1 tanesi dolu diğerleri boş ve tuzaklı , dolu odaya boşlardan girebiliyorsunuz .dilinin uzunluğu bize iki derenin uzaklığını ve hediyesini anlatıyordu , yılanın boyu ise asıl gömüyü ama kesinlikle dikkatli olmalıyız.










YILAN İŞARETLERi VE ANLAMLARI:






Yeryüzündeki hemen hemen tüm tradisyonlarda yer etmiş bir semboldür. Yılan sembolizminin işlendiği tüm inanışları ve mitleri tek tek saymak olanaklı değilse de, bu sembolün kullanıldığı tradisyonlara birkaç örnek verilebilir:


-Musevilik, Hıristiyanlık ve İslam tradisyonları. (Şeytanın ve kimi zaman aklın sembolü olarak kullanılır.)


-Sümer tradisyonları. (Yer ve gök ilahlarını yaratanlar biri erkek biri dişi olan iki yılandır.)


-Eleusis misterleri, İsis misterleri ve Mitraizm inisiyasyonları. (Eleusis inisiyasyonunda kozmozun oluşumu Kibele ile Orion adlı yılanın sevişme vibrasyonlarıyla açıklanır. Orfik inisiyasyon merkezi Delf Tapınağı'nda birbirine helisler çizerek dolanmış üç yılandan oluşan bir bronz sütun bulunuyordu ki, bu sonradan İstanbul'daki Sultanahmet Meydanı'na getirilmiştir.)






-Eski Yunan tradisyonları. (Hermes'in ünlü, "kadüse" denilen çift yılanlı asası ve Asklepios'un Bergama'da da görülen, başları aynı dairesel kapta, süt içen iki yılan sembolü.)






-Mu tradisyonları. [J. Churchward'a göre Mu kolonilerinde, yedi başlı yılan, yılanlı ağaç, yumurtalarının çevresinde spiral biçimde çöreklenmiş yılan, iki "S" biçiminde çift yılan, iki noktalı (yıldızlı) yılan, veya içinde noktalar (yıldız konumları) olan "S" biçimli yılan sembollerine rastlanmıştır.


-Doğu ezoterizmi. (Reenkarnasyon ve kozmik gelişimin devri-hareketini ifade eden, kuyruğunu ısıran yılan sembolü.)






-Mezopotamya ve Hint ezoterizmi. (Kadüse benzeri çift yılanlı asa.)


-Budist ezoterizm ve tantrizm. (Dünya'nın ve insan bedeninin enerjetik ekseninin çevresinde dolanan iki akımı temsil eden iki yılan sembolü)


-Hinduizm. (Gelişimi ve devri-hareketi temsil eden "Ananta" yılanı ve süt denizinde çift rotasyon hareketleri yapan "Vasuki" yılanı)


-Eski Mısır tradisyonları. (Uç başlı yılan, kanatlı iki yılan, başında iki boynuz ve bir disk taşıyan yılan, yaratıcı yılan "Kneph"ve"Apofis" yılanı)


-Quiche (Kişe) ve Maya tradisyonları. (Dünya insanını meydana getiren mavi-yeşil tüylerle kaplı uçan yılan)






-Minos tradisyonları. (Yılan tanrıça)


-Hitit tradisyonları. (Göktanrı ile mücadele halinde tasvir edilen yılan)


-Selçuklu tradisyonları. (Kabartmalarda çift yılan)


-Çin, Japon ve Batı tradisyonları. (Ejder biçimine sokulmuş tüylü ve tüysüz yılan)


-Kimi Afrika kabileleri tradisyonları. (Yaratıcının imajını, yaşamın devri-hareketini ve reenkarnasyonu temsil eden çöreklenmiş piton yılanı)


Ezoterik bilgilere göre, yılan sembolü, her sembol gibi, farklı anlamlarda kullanılmakta olup, sembolün anlamı kullanıldığı yere göre değişmektedir. Bununla birlikte, ezoterik bilgiler biraraya getirildiğinde bu sembolün başlıca yedi anlamda kullanıldığı görülmektedir:


1- Yeryüzündeki tradisyonların çoğunda, bilindiği gibi, şeytanı yani menfi tesiri ya da nefsaniyeti temsil eder.


2- Rüyalarda, kötülüğü, nefsaniyeti, ahlak bakımından geri fakat kurnaz varlıkları temsil eder


3- Kimi tradisyonlarda spiral galaksiyi ve spiral bir galaksi olan Samanyolu Galaksisi’ne ait bir uygarlığı ve ırkı (genetik bakımdan) temsil eder


Kimi araştırmacılara göre, Aztek, Maya ve İnka tradisyonlarındaki, insanlara uygarlığı öğrettikten sonra göklere geri dönen yeşiltüylü yılan ilah Quetzalkoatl inanışında, Attikalılar’ın ilk kralları yılan-ilah inanışında, Slav tradisyonlarındaki kahraman yılan-oğlu Vseslaviç inanışında, İskandinav tradisyonlarındaki yılan kılıklı ilah Votan inanışında ve benzeri birçok inanışta, Tevrat'ta Elohim adıyla belirtilen kozmik biyokimyacılar tarafından imal edilmiş bu galaktik insan tipi yada galaktik ırk sözkonusu edilmektedir.


4- Yılan sembolü kimi biçimsel kullanımlarında çiftyıldız Sirius'un yörüngesini temsil eder. Örneğin, Mayalar, yeşil tüylü yılan ilah Kukulkan'ı, bir çiftyıldız olduğundan "S"ler çizecek şekilde dolanan Sirius'un yörüngesini gösterecek şekilde "S"ler çizen bir yılanla temsil eder ve yıldızın yörüngedeki konumlarını, yılan içine yerleştirilen yuvarlak yeşim taşları ile gösterirlerdi. Eski Mısır'da bu yörünge, her gün güneşi taşıyan Ra'nın -ki Ra, ezoterik bilgilerde fiziksel güneşle değil, spiritüel bir güneş olan Sirius ile ilişkilendirilir- peşinde dolaşan Apofis yılanıyla sembolize edilirdi. Aslında iki yıldız sözkonusu olduğundan iki yörünge, kimi sembolizmlerde birbirine dolanan iki yılanla temsil edilmektedir.


5- Yılan sembolü, kimi kullanımlarında, özellikle "uroboros" (ouroboros) adı verilen, kuyruğunu ısıran yılan biçiminde çizildiğinde, kozmik gelişimin devri-hareketini ve doğum-ölüm çemberi de denilen reenkarnasyonu ifade etmektedir. (Reenkarnasyon, yılanın deri değiştirmesi sembolizmiyle de ifade edilir.)


6- Yılan sembolü tantrizm ve yogada kundalini enerjisini temsil etmek üzere kullanılır.


7- Yılan, kimi zaman da, kozmik güçler, dualite, "akışkanlar" , kozmik oluşumların, spiral galaksilerin meydana getirilmesi, Sirius'un yörüngesi, ruhsal tekamüller ve kozmik devri-hareketler, kozmik nesnelerin periyodik dolanımlarını belirtmek üzere zaman ile ilgili çeşitli anlamlara gelen spiral sembolünün somut olarak temsil edilmesinde kullanılmaktadır


Define Sembolü yılanlar o arazideki dereyi ya da su kanalını ya da namlı at arabası yolunu verir. Yılanlar çizim olarak, bazen kabartma bazenda hafif oyma yapılmışlardır. Kabartma yılan o bölgedeki suyu bol dereyi simgeler gömü dereye yakındır. Yılanlar önce alanı verir sonra para noktasını. Yılanların şifresi ya noktalanmış olan noktada, ya da çatal dildeki V de ya da V yapan kuyrukta olur. Bazen da boğumunda olur. 3 boğum, 5 boğumlu olması 3 dere kıvrımında da parayı müjdeler, 5 ise beş dere kıvrımında para müjdeler. Paranın arazideki tam noktası ise şayet boğumda sağa ya da sola kayık nokta yoksa derenin kıvrıldığı yerde orta merkezdedir. Yılanlar bazen başı kesik bazen da kuyruğu kesik çıkar karşımıza bunun anlamı ise; dere boyu ya da su kanalı boyu daha aşağıya gitmemeyi şifreler. Olay yerini cevrelemiştir yani kesmiştir alanı zaten başı ya da kuyruğu kesik yılan gördüğünüz de bakın dereye ya da kanala aynen yılan gibi derenin arazinin bombeli oluşundan dolayı bir noktadan sonra devamının görünemez olduğunu göreceksiniz yani yılanda görünmeyen baş ya da kuyruk gibi. Kısacası işareti görünce arkadaşlar onun o bölgedeki belirli bir arazi ya da derenin krokisi olduğunu unutmayın. Ayrıca yılan daire yaparsa parası kendisindedir. Yani bulunduğu kaya da ya da o kayanın 3 metre güney tarafındadır.


Yılanda kıvrımlar derin ise dereyi işaret eder. Çok derin değilse yolu işaret eder. Yılanın yönü çök önemlidir. Yılanın şekline benzeyen dereyi dolaşın. Kıvrımlı noktalarda dikkatinizi çeken birşey var mı? V, + , O işaretlerinden birini arayınız. Dikkatli olunmasında fayda var










Bu işaret kabartma ise roma dönemine aittir. Eğer ağzı açık ve dili dışarda ise tehlike işaretidir. Altın gömüsünün üzerine zehir dökülmüştür. Yani çıplak elle dokunmayınız. Malı ise kayanın kendisindedir. Kayayı yokladığınızda boşluk sesi gelen yeri sert bir cisimle kırarak malzemesini alabilirsiniz.


YILAN İŞARETLERiNDE ÖNEMLİ NOTLAR


1-Yılan kayanın üzerine çöreklenmiş şekilde yapılan bir yılan varsa mal o yılanın altındadır.


2-Yılan kayanın üzerinde iki büklüm olmuş ve ileri bakıyorsa para iki yerde vardır.


3-Yılanın ağzı açıksa gömü arkasında aranır veya bir delik olmalı.


5-Yılanın dili dışarıdaysa,kapartma ve sırtı pulluysa tehlikeli olup mal tuzaklıdır.


6-Yılanın ağzı açık ve dili dışarıda ise tehlike işaretidir.Malın üzerine zehir dökülmüştür yani çıplak elle dokunmayın.


Mal ise kayanın kendisindedir.Kayayı yokladığınızda boşluk gelen yeri sert bi cisimle kırıp malı alabilirsiniz.


7-Yılan daire yaparsa parası kendisindedir.Yani bulunduğu kayaya o kayanın 3 metre güney tarafındadır.


8-Yılan işaretlerinde değişik veya farklı yönler varsa bu kesin gömü ile birlikte mezarıda temsil eder.


Bu alanda mezar ve içerisinde mal var anlamına gelir.


9-Yılanın bir gözü kör ise kör olan gözün baktığı istikamette araştırma yapılır.


10-Yılanın ağzı kapalıysa mezar toprakta olur.


11-Yılan ağzı açık kabartma yılan iki yere yönlendirilir ilki V mantığıyla ağzın derin kısmı ile uç kısmı arası


dik olarak ölçülür ve her cm 1 adım sayılarak gidilirse küçük bir emanetin olduğunu ikinci bir alternatif olarak


yılanın boyu ölçülerek alınan sonuç her 1cm 1 adım olarak sayılarak geride bir işaret yada malın olduğunun emaresidir.


12-Yılanda çatal dil varsa ozaman kapalı yada zamanla açılmış bir mağrayı gösterir..


Hatta bazı yılanlar tümülüsleri gösterir.


Eğer dili dışardaysa ve 3cm civari ise 100 metre civarında mal araştırması yapılır.


Dili dışarda değilse kuyruk tarafından ölçülerek gidilecek


Kabartma olması her iki yılan arasında haç veya çarpı işareti olması büyük hazineyi temsil eder.


13-Bazı şekiller yılanı andırmakta ise de gerçekte hakikaten o şekil bir yılan resmi olmayabilir.


Yılan figürüne baktığın zaman şeklinin yılan olduğunu hemen fark edersin.


Bu durumda yılanı iyice incelersin


Yılan düzmü kıvrımlı mı?


Dili dışarda mı?


Hareket halindemi yoksa durgun vaziyette mi?


Veya bir tümseğe mi çıkıyor?


Bu gibi vaziyetleri iyice incelenmelidir yorumuda ona göre yapılır.


Hareket halinde bir yılanın parası kolay alınır ama hareket halinde olmayan çöreklenmiş bir yılan işaretinin emaneti biraz zor alınır.


Bu arada yılanların yaşamı ve yılanların hareket tarzları hakkında bilgi sahibi olmak gerekir ki şekillerden bir mana anlam çıkarabilesin.


14-Yılan tehlikelidir ağzı açıkmı kapalımı yani dili dişardamı değilmi ağzı açık ise yılanın boynunu ölç ve adımla mal önünde demektir burada kapalı mağara aramak gerekir.


Ama yılanın ağzı kapalı ise bundan malı yılanın boyunca arkaya adımla demektir.


Bu işaretin malınıda emanetini toprakta arıyacağız.














15-Yılanın kıvrımlı olması ve yanında kalp işareti olması halinde çevrede kalbe benzer yükseltilmiş toprak bir alan yada kayalık bir alan aramalıyız.


16-Yılanın kaç adet kıvrımı var ise o kıvrım kadar işaret vardır.Fakat her bir kıvrım duruş yönünün dilinin ağzının açık kapalı olmasının farklı anlamı vardır.


Yılanın baktığı yönde bir dere yatağı var mı?


Dili dışarda mı?


Üzerinde pulları var mı?


Varsa pulu dolu olan var mı?


Öncelikle yılanın boyunun tam olarak ölçün eğer yılanın arkasında bir yuvarlak işareti veya haç, put oyma yada kabartma varsa ki bu paranın en belirgin işaretidir.


Her cm ölçüyü 72-78cm ile çarpın (ortalama) yani her cm bir adım,ve baktığı yöne doğru yürüyün ve karşınıza gelecek taş yığını veya toprak


yığınının altında arastırma araştırın.Eğer dere kenarında ise derenin kıvrım yaptığı yerde bir kaya veya kaya gurubunun altına veya ulu ve büyük ağaç olan bir


alanda olabilir.Batı tarafına mezara odaklı araştırmanızı yönlendirin.


17-Yılanın dili dışarda ise dere yatağı varsa dere yatağı takip edilir dereye yılanın baktığı istikamette bir dere daha birleşecek birleşen noktada


taş yığınları olacak orayı kazın asıl mal değil ama hediyesinin bula bilirsiniz.Yani dili istikametinde,dildeki çatal iki derenin birleşmesini de ifade ediyor.


Üzerinde pul varsa diyelim yılanın boyunu enine olarak beş pul kesiyor pullardan biri dolu yılanın baktığı istikamette tümülüs veya kayalarda mağara veye oda var


sadece birtanesi dolu diğerleri boş ve tuzaklı,dolu odaya boşlardan girebiliyorsunuz.Dilinin uzunluğu bize iki derenin uzaklığını ve hediyesini anlatıyor


yılanın boyu ise asıl gömüyü gösteriyor çok dikkatli olmalısınız.Etrafında yılanın gireceği büyüklükte bir delik olmasının yılanın kabartması ve oymasının


v.s bir çok şeyin önemi var diye biliyorum.


18-Eğer yılan kıvrılmış ve kafasının havaya kaldırmışşa baş kısmının iştikametinde 200 m mesafeye kadar alan araştırılır ilerde bir su kaynağının çeşme


veye benzeri bir oluşum aranır bu yerde iyi bir gözlem sonucu neticiye ulaşılır ve rahatsız edilmemesi anlamındadır.


19-Eğer yılanın kuyruğu kayanın alt ucuna kadar kıvrılarak uzanıyorsa ve kuyruğun uç kısmı bir çizgiyle ayrılıyorsa para o kayanın altında bir odada demektir.


20-Kartal şahin gibi bir yırtıcı kuş tarafında yakalanmış bir yılan olan işaretin olduğu yerin altına bakmak gerekir.Yırtıcı bir kuş yılanı yakaladığında yukardan aşağa


bırakarak ölmesini sağlar.Yüksekten çevreye bakıp yılana benziyen bir şey bulmaya çalışalım sonuç verecek mi yüksek bir noktada yılana benzer bi şey bulursanız


bir ihtimal o yılana benzettiğiniz şeyin altında olabilir.


21-Oyma yılanlar uğraşmak çok zordur fakat tehlikesi azdır kabartma yılanlar çoğunlukla Bizans'tır.Rumlar'dan da kalmadır fakat tehlike oranı yüksektir .


Zehirli gazlar veya buna benzer kimyasallar parayı korumaya almış olabilir kabartma yılan,mağara göstermez mezar para ve kıral yollarının üzerine resmedilmiştir.


Her zaman para anlamına gelmeyebilir.


22-Eğer su yılanının su kenarında ve ya suyun içinde kayalarda resmedilmiş ise bu demek oluyor ki suyun içinde bir emanetin daha olduğunu bize anlatıyor.


--------------------------------










Yuvarlak oymalar:


Her oymanın bir mezarı vardı mezar oymanın 5 mt çevresinde araştırılır.genel olarak boş çıkabilir.


Eğer bir büyük oyma var ve etrafındada küçük oymalar var ise büyük oyma ile küçük oyma arası ölçülür.her ölçülen santimetre 1 adım var sayılarak küçük oyma istikametine gidilir.aranılan mezar ordadır.küçük ve derin olmayan oymalar mezar büyük oymalarsa mahsen işareti mesela bu konudaki oyma küçük ama derin bu burda mezar odası oldugu anlamında bu şekilde biraz daha derin olursa anlamı biraz daha degişebilir mesela kuyu oymadaki derinlikler hedefin derinliginide verebilir














1. Küçük oymalar:


Küçük oymalar tek başlarına ise tek mezar anlamını verir. Bu oyuk yakınlarında aynı kaya üzerinde bir ok yada bir çizgi olması sizin arayacağınız mezarın yönünü bulmanıza yardımcı olur. Hele yakınlarında bir haç yada x varsa kesin mezardır.






2. Büyük oymalar:


Büyük oymalar genelde 1-3-5 gibi tek sayılarla ifade edilir. Bunlar kuyu manasına gelir ama mezar işareti olarakta yorumlanabilir.






3. Karışık oyuklar:


Hem küçük hem büyük oyukların olduğu kayalıklarda aile mezarlığı yada genel mezarlık alan anlatılmaktadır.






4. Zemine dik oymalar:


Zemine dik yani duvar tabirine yakın kayalıklardaki zemine düz değilde sanki bir ufak göz gibi duran oymalar mağara işaretidir.


Bu işaretlerde oymaya 1-2 metre sağ veya sol tarafında kapalı duran gerçek mağara vardır.






5. Kare oymalar:


Zemine düz yani paralel durumda ise mahsen işaretini verir. Çok uzakta olmayan bu mahsenleri boşluk tesbitiyle bulabilirsiniz.






6. Zemine dik kare oymalar:


Duvar tabir ettiğimiz kayalarda ki kare oymalar kral mezarı gibi anıt mezarları verirler.


















Aşağıdaki, resimdede bir mahzen oyması mevcut hedef hemen ön tarafı aşağıdadır.Fakat işçiliği biraz zahmetlidir.nedeni ise oymanın derinliği kadar mahzenin girişi o kadar aşağıdadır.


















Aşağıdaki resimde tek oyma ve üç adım mesafede önünde çocuk mezarı.






-------------------------------------










Zincir: Zincirin hangi ucu farklıysa o istikamet araştırılır.Zincir işaretinde bakacağımız ve dikkat edeceğimiz bir noktada, zincir halkalarının sayısıdır. Bu sayı, etraftaki doğaya aykırı başka birşeyin sayısını verebilmektedir (Örneğin 5 zincir halkası, hemen yakınındaki 5 selvi ağacı gibi).Bir diğer anlamıda, mağara gibi kuytu noktaları ifade edebilmektedir.Birbirine geçmiş olması,gömüye ulaşmanın yine zor bir işçiliği olduğunu ifade edebilir. Dikkat zincir işaretide tuzaklı olabilir.










----------------------------------






Çıplak kadın:Karişik çizilmiş yada kabartma resim yada figür toplulugu ıcınde ciplak kadın varsa kralice veya prenses mezadır.kabartma mermerdeki çiplak kadın ekserıyetle yanında ıkıncı bı fıgur tasır.bu,beline sarılmıs yada omuzundan sarkan bır yılan olabılır bu taktırde hem mezar hemde cok onemlı bır hazıneyı ısaret etmektedır.elinde meşale tutan kadın resmının yanında ıkıncıl ısaretler gerekir.bu bır dehlizin,magaranın yada buyuk odaların ısaretedır.cıft meşale ıkı ayrı yerdeki hazıne oldugu gıbı hem para hem mücevher ziynet esyası demektır.ancak mesaleli kadın yön arar emanetı oldugu yerde aramamak lazımdır kadın fıgüründe onemlı olan ıkı husus vardır














1.kadının bakiş istıkametı






2.kadının eli veya elleridir kadının el yapısını saglıklı ıncelemek,mali alabılmek ıcın yeterlıdır.














hamile kadın:kımı kendını bılmez kısıler gebe kadının karnında bırsey var dıe kırarlar bu kesınlıkle yanlıstır en cahil kişi bıle yapılan bır seklın ıcıne para koymaz bu neticede bir eserdır zarar verılmez kadının baktıgı yön ıstıkamet önemlidir. bellı bır mesafede karnındakı cocuk buyuklugunde ve yasamı boyu yetecek bır emanet var demektır. cevreyı ıyı bılmek ve gormek gerekır.işaret cok ıyı ıncelenmeli cevresındeki mesafe yon verıcı ısaretler ıncelenerek mesafe ölçümü yapılmalıdır.


-------------------------------






Üzüm işareti










1-Üzüm elmas, mücevher ve değerli taşları simgeler. Kral ve Kraliçe mezarı anlamında da kullanılır.










2-Hitit Bizans ve daha eski kültürlere aittir. Üzüm salkımı zenginliği işaret eder. Bu işaretler tahrip edilmemeli. Yakınlarda zengin veya önemli bir insanın mezarı bulunmaktadır. Üzüm salkımında her üzümün bir altını işaret ettiği veya bir adım işaret ettiği söylensede çok kayda değer bir görüş değildir.






Aşagıda Elinde üzüm saklımı olan bereket tanrısı diğer hitit kralı














Kral ve bereket tanrısının figürü aynı kayada kayanın hemen dibinde kral mezarı














Üzüm:Anıtsal yapıların ve kutsanmış insanların mezarlarında kullanıldığına göre oldukça fazla miktarda ve değerli hazineyi işaret ediyor.öyle her yerde karşımıza çıkabilecek alelade bir sembol değildir...


---------------------------------










Semboller dünyasının bir öğesi olarak çoban; Sevgi yüklü, yumuşak huylu ve gezdiği yerleri dikkatle takip eden, uyanık ve sürüsüne şefkatle muamelede bulunan.”koruyan” bir imajın insanıdır. Sırtında heybesi ve elindeki asası (değnek) ile kendisine teslim edilen emanetin/sürünün mutlak anlamda koruyuculuğunu yapmaktadır.














Definecilik ya da geçmiş zamanların saklama mantığı penceresinden bakılınca çoban motifinde iki ana özellik bulunacaktır. Bunların birincisi çobanın asası, diğeri ise onun sırtındaki heybesidir.


Bu iki ana unsurdan anlaşılacaktır ki çobanın heybesi gömü, asası ise yön ve mesafe verecek olan figürlerdir. Bununla beraber; bazen de sürüsünü gütmekte olan heybeli/heybesiz bir çoban motifi, elindeki asasıyla baktığı noktalarda bir veya birkaç koyunu korumaktadır. Bu bakımdan çobanın baktığı, yöneldiği ya da asası ile işaretlediği yön önemlidir.






şimdi yukarıdaki resme göre bakılması gereken yerlerin analizini beraber yapalım.










1- çoban koluyla işaret ettiği tarafta aranılan define yönü ne kadar mesfede?asasını tuttuğu kısım ile toprağa değdiği yer ölçülür cm adıma çevrilir.










2-kolun bilek ile omuz kısmı ölçülür yine cm adıma çevrilerek kolun gösterdiği istikamete bakılır.










3-resmi dikkatle bakarsanız asanın üst kısmı belli bir yerden aşağıya doğru dik kıvrılmış bu definenin derinliğini ifade eder.










4-resme yine dikkat edersek 3 adet koyun mevcut 2 si ileri biri geri gitmekte buna göre define 2 ye bölünerek saklanmış olabilir yine ölçümler yaparak incelemek gerekir.










yukarıda yapılan küçük bir işaret okuma örneğidir.işaretler çok iyi incelenip ölçümler ve mantık yürüterek en iyi sonucu bulmak için defalarca inceleme ve araştırma yapılmalı yani defineci işareti iyi okumalı sabırlı olmalı terzi misali 10 sefer ölçüp 1 sefer biçmeli.


---------------------------------






Üçgen işareti:



1-Üçgen işareti malın kapalı bir mekanda olguğunu anlatır. Zor bir gömüdür. Eğer üçgenin dar olan bir açısı varsa onun istikametinde araştırma yapılır. Değilse çevrede farklı yapılar aranmalı veya yardımcı işaretlere başvurulmalıdır..

2-küçük üçgenlerin bulunduğu kayada üçgenin 50 cm çapı çok iyi incelenir horasanlı bölge varmı bakılır var ise orda hediyesi mevcuttur.bu çözülmüş bir işarettir.

3-üçgen işareti geçmiş uygarlıklarda üçgenin kendiside giriş kapısı olarak kullanılmıştır.aşagıdaki resimde bunun örneği mevcuttur.


4-aşağıdaki resimdeki üçgen 2 şekilde incelenmelidir.


a-)üçgenin içine su doldurulur.kanaldan giden suyun toprak ile birleştiği yerde üçgenin derinliği kadar aşağıda lahit veya oda bulunması mümkündür.


b-)Bir üçgen mevcut bu üçgende kanal var kanal boyu ölçülür ölçülen her cm 1 adıma çevrilerek kanal istikametine gidilir.üçgenin derinliği kadar çıkan cm yine 1 adım olarak aşağıda kapalı bir oda veya lahit bulunması mümkündür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder